Hjem
  • Kontakt
  • Kalender
  • Find vej
  • Galleri
    • Tennis 2017
    • Klubmesterskab 2016
    • Klubmesterskab 2015
    • Baneklar 2015
    • Inspirationsdag 2013
    • Farvel gamle klubus
  • Opslagstavlen
  • Indmeldelse
  • Vore sponsorer
Velkommen



Vedtægter for Haarby Tennisklub


§ 1
Klubbens navn er ”Haarby Tennisklub”. Klubben har hjemsted i Haarby Kommune. Klubbens formål er at fremme interessen for tennis-spillet og at give medlemmerne bedst mulig adgang for udøvelsen af denne sport.
§ 2
Enhver kan blive medlem af klubben. Bestyrelsen kan dog lukke for tilgangen, såfremt banekapaciteten overskrides. Indmeldelse sker ved personlig henvendelse til enten formanden eller kassereren.
§ 3
Klubben består af medlemmer, der deles i juniorer og i seniorer. Juniorer er personer, der den 1. maj ikke er fyldt 18 år.
§ 4
1. Kontingent fastsættes på den ordinære general- forsamling. 2. Gæstespillere kan spille på banerne mod erlæggelse af et af bestyrelsen nærmere fastlagt beløb. 3. Det årlige kontingent opkræves i én rate. Forfaldsdato: 1. maj.
§ 5
Udmeldelse kan kun ske skriftligt til formanden eller kassereren inden den ordinære generalforsamling.
§ 6
Medlemmer, som den 15. maj resterer med betaling af kontingent, nægtes adgang til banerne og slettes af medlemslisten. Optagelse på ny kan kun ske ved at betale restancen.


Bestyrelsen
§ 7
Klubbens anliggender varetages af en bestyrelse på 5 medlemmer, som vælges for 2 år ad gangen. Der vælges 1 suppleant hvert år. Bestyrelsen vælger selv sin formand, næstformand, sekretær, kasserer og bane- og bygningsansvarlig. Der kan laves udvalg efter behov. Af bestyrelsen afgår skiftevis 2 og 3 ved hver ordinær general- forsamling. Bestyrelsen fastlægger spilleplan og affatter ordens- og spillereglement. Klubbens formand og kasserer har tegningsret for klubben.
§ 8
Formanden indkalder til bestyrelsesmøde, når han / hun finder anledning dertil, eller når 2 af bestyrelsens medlemmer ønsker det. Han / hun leder forhandlingerne, og i tilfælde af stemmelighed under afstemningen gør hans / hendes stemme udslaget. Suppleanten kan deltage i bestyrelsesmøder uden stemmeret.
§ 9
Sekretæren fører protokollen over bestyrelsesmøderne og generalforsamlingerne.
§ 10
Kassereren fører medlemsprotokollen og specificeret regnskab over klubbens indtægter og udgifter.
§ 11
Senest d. 15. januar skal kassereren aflevere et af bestyrelsen underskrevet regnskab til revisorerne, der derpå senest 7 dage efter skal returnere det til bestyrelsen forsynet med deres bemærkninger. Regnskabet sendes herefter til kommunen efter gældende regler for at opnå mulige tilskud.


Generalforsamlingen
§ 12
Den ordinære generalforsamling skal afholdes i marts eller april måned. Den indkaldes af bestyrelsen med mindst 14 dages varsel ved bekendtgørelse i dagbladene eller ved direkte meddelelse til hvert medlem. Dagsorden for den ordinære generalforsamling er følgende: 1. Valg af dirigent. 2. Formanden aflægger beretning om det forløbne år. 3. Kassereren fremlægger regnskabet til godkendelse. 4. Fastlæggelse af kontingent for den kommende sæson. 5. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleant. 6. Valg af revisorer og suppleant. 7. Herunder behandling af indkomne forslag fra medlemmerne. Forslag må, for at kunne forlanges behandlet, være indsendt senest 5 dage før generalforsamlingen. 8. Eventuelt.
§ 13
Generalforsamlingen har den øverste myndighed i klubbens anliggender. Den er beslutningsdygtig uanset de mødtes antal. Ved afstemninger gælder almindelig stemmeflerhed. Dog kræves til ændringer i klubbens vedtægter 2/3 af de mødte stemmer. Stemmeret kan kun udøves ved personlig fremmøde. Skriftlig afstemning skal foretages, hvis 2 medlemmer ønsker det. Stemmeret har alle seniormedlemmer. Klubben hæfter kun med sin formue for indgåede forpligtelser. De enkelte
medlemmer, udvalgsmedlemmer og bestyrelsesmedlemmer hæfter ikke personligt for de forpligtelser, klubben har. Klubbens medlemmer har ikke krav på nogen del af klubbens formue eller udbytte af nogen art.
§ 14
Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes med 8 dages varsel af bestyrelsen, og skal indkaldes når mindst 10 medlemmer skriftligt forlanger det. Ved indkaldelse skal dagsorden angives.
§ 15
Beslutning om klubbens opløsning kan kun tages på en i den anledning indkaldt generalforsamling. Mindst halvdelen af de stemmeberettigede skal være til stede, og 2/3 af de mødte skal stemme for opløsningen, for at den er gyldig. Er det ikke tilfældet, indkaldes til ny generalforsamling efter reglerne i § 14. I tilfælde af foreningens opløsning skal den formue, der er i behold, anvendes til idrætslige formål i Assens Kommune.
Disse vedtægter træder i kraft den 31. marts 2009.


Formand
Bjarne Gadebush
40408406
zarok@live.dk
Kasserer
Jørgen Ravn
29716038
joergenravn@live.dk
Baneformand
Tonny M. Floodness
51868849
t.floodness@gmail.com